Brač Online

Naslovnica Tko smo mi Donacije Portal na Facebooku

fumar-naslovnica.jpg
Na redakcijski mail stigao je novi dopis za Fumar, u izdanju našeg vjernog kolumnista I.C.


Dakle, već sam u prijašnjim tekstovima naglašavao nesposobnost supetarskih čelnika i institucija u vođenju Grada. Na isto ću se vjerovatno vratiti u nekim budućim Fumarima, s obzirom da su ti ljudi ipak za mene vječna inspiracija, vrelo moga sarkazma i ponekad vrlo ljutih riječi.

U većini slučajeva te riječi su istinite, dokazi kojih su i trenutno stanje u Supetru. No drugi put o tome.

Danas me zanimaju oni ljudi i strukture koji su vlasnici poduzeća u Supetru, njihova svijest o društvu u kojem djeluju, te njihovi konkretni financijski potezi, a koji idu u smjeru obogaćivanja društvenog i socijalnog stanja Grada Supetra, te brizi o onima kojima je konkretna pomoć prijeko potrebna.

Inspiracija za ovaj tekst definitivno je razgovor s mojim prijateljem, koji mi je onako uz put i priču o mladim supetarskim političarima, rekao, da je izvjesni predsjednik mladeži HDZ-a Supetra, 'uspio od Grada izvući nekakvih 3500 kn za pomoc jednoj bolesnoj djevojčici i da je zbog toga on dobar da bude u politici Grada'.
Dotičnom mladiću i ja ovom prilikom svesrdno zahvaljujem na humanitarizmu, posebno na potrebi da pomogne nekome kome je ta pomoć i potrebna, bez obzira jeli ta pomoć došla iz osobne ili političke naravi njegovog razmišljanja. Hvala i svaka čast.

No, gdje je Grad?  Gdje je gradska uprava, a i ne manje važno  gdje su supetarski poduzetnici i gdje je njihova svijest, njihova odgovornost prema Supetru i stanju u njemu? Zar je potrebno da netko svaki put vuče za rukav one koji imaju?

Svpetrvs hoteli, Velaris, Arnerić, Kurte, pa i Konzum, Kerum i sl, i jos mnogobrojni.... Gdje ste?

Zar nitko od njih ne može pa barem jednokratno pridonijeti da osobe kojima je potrebna pomoć, a koji žive u Supetru, tu pomoć uistinu i dobiju?
Zar nitko u tim strukturama stvaranja golemog profita nije postavljen, barem u nekom djelu da o tome brine? Ili barem razmišlja?

Pa ima li boljeg marketinga od pomaganja drugima, u svojoj bližoj okolini, dajući malo iz svog takujina, a dajući tako puno onome tko treba?

Gdje su don Andro i Crkva?
Nemaju li baš oni jako puno, a daju im oni koji žele brigu za svoju dušu? Neka se proces malo okrene... i da Crkva pokaže brigu za široko društvo, pa i duše ako baš hoćedu. Ima Crkva dosta, svaku im nedilju kapa i legne dobra doznaka na koju se ne plaća porez.

Jadno je i poslovno sasvim neopravdano, u današnjem svijetu, svoje biznise (pa i onaj Crkveni) razvijati samo u smjeru ostvarivanja profita, ne misleći pritom na društvo u kojem djeluju, njegove potrebe generalno i potrebe pojedinca u njemu. Sad će neki reći, pa oni plaćaju porez i tako pridonose. Je, istina je da se plaćanjem poreza pridonosi razvoju (onom ekonomskom), ali društvena odgovornost poduzeća je kod nas relativno nova i još očigledno nedovoljno razvijena grana poslovanja poduzeća, i potrebno ju je razvijati kroz postojeće strukture.

Onom kome je potrebno teško je doći i pitati, dira to u njihovo dostojanstvo, primarno zbog društva koje će ga na neki način osuđivati, no zato bi tu trebali biti oni koji imaju osim ekonomske mogućnosti, i razumijevanje za potrebe društva.

Pokazati humanost na djelu, konkretnim djelovanjem odličan je i marketinški potez, i neće nitko dobronamjerno zamjeriti onima koji pomognu i to kažu na glas, i time porade na izgradnji pozitivnijeg imiđa vlastitih poduzeća, koji, barem u Supetru, i nisu na nekoj veličanstvenoj razini.

Stoga, probudite se i potrudite poduzetnici, da date natrag društvu barem malo od onog što ono daje Vama kroz rad, i svi će biti zadovoljniji, posebno Vi sami.

Živili!



Tekst: I.C. 

Podijelite ovaj članak

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Ove web stranice koriste kolačiće radi što boljeg iskustva posjetitelja stranice. Molimo da prije korištenja web stranice pročitate opće uvjete korištenja, uvjete zaštite osobnih podataka i Informacije o kolačićima. Klikom na poveznicu 'Zatvori' potvrđujete prihvaćanje kolačića na ovim stranicama.