Brač Online

Naslovnica Tko smo mi Donacije Portal na Facebooku

MAMURLUKDonosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći preventivno djelujete i spriječite neugodan mamurluk.

Ako malo pretjerate na dočeku Nove godine,  idući dan bi vas mogao dočekati neugodan mamurluk. Simptomi su vam vrlo vjerojatno dobro poznati - mučnina, glavobolja, želučani problemi i malaksalost.

Stoga vam donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da preventivno djelujete i spriječite neugodan mamurluk.

1. Morate znati svoje granice

Ako pijete često, vjerojatno znate kada trebate stati. Ipak, često je teško povući crtu i reći kada je dosta. No dobro razmislite je li tih nekoliko čašica više uistinu vrijedno onoga što vas čeka idući dan. Ako znate svoje granice, nemojte ih prelaziti. Dakle, budite pametni kod konzumiranja alkohola i probajte što manje i sporije piti. To je najbolji savjet u vezi prevencije mamurluka.

2. Nemojte piti na prazan želudac

Alkohol na prazan želudac može vam donijeti samo jedno – ubojiti mamurluk.  Ako baš ne možete izbjeći alkohol, prvo nešto pojedite. Birajte zdravu hranu koja će vas zasititi i opskrbiti vitaminima i ostalim nutrijentima.  Nikad, ali baš nikad nemojte piti na prazan želudac.  Hrana će malo ublažiti djelovanje alkohola, smanjiti rizik od neugodnih učinaka i usporiti djelovanje pijanstva.

3. Nemojte miješati alkoholna pića

Miješanje različitih vrsta alkoholnih pića može rezultirati vrlo teškim mamurlukom. Ako se želite dobro zabaviti i izbjeći mamurluk, pokušajte piti istu vrstu pića tijekom cijele noći,  umjesto da pijete sve što vam dođe pod ruku. Trebali biste se fokusirati na pića svjetlije boje, a izbjegavajte sve što sadrži mjehuriće, poput različitih pjenušaca i šampanjaca, koji mogu uzrokovati teži i ozbiljniji mamurluk od ostalih pića.

4. Pijte vodu

Dan uoči tuluma svom organizmu morate osigurati dovoljno tekućina kako bi izbjegli dehidraciju organizma. Osim vode, pijte voćne sokove koji će vas opskrbiti vitaminima. Dobro je i prije odlaska na zabavu popiti čašu mlijeka jer će to smanjiti rizik od mamurluka idući dan. Mlijeko povoljno djeluje na želudac i ublažava djelovanje alkohola. Kad pijete, uzmite pauzu i između pojedinih alkoholnih napitaka popijte pokoju čašu vode. Dakle, budite sigurni da ste popili dovoljno vode prije, tijekom i nakon pijančevanja.

5. Jedite

Na tulumu će zasigurno biti neka hrana pa si osigurajte da vaš želudac bude pun tijekom cijele večeri kako bi vaš organizam mogao apsorbirati alkohol. Ako nema hrane, u tu svrhu mogu poslužiti i grickalice poput kikirikija, kokica ili čipsa.

Ako vas dan nakon ludog tuluma ipak uhvati mamurluk, navodimo vam nekoliko trikova koji će vam zasigurno olakšati neugodne simptome. Iako većinu zacijelo već dobro znate, nije na odmet ponoviti savjete koje biste trebali poslušati nakon cjelonoćnog tulumarenja.  

Za prevenciju mamurluka postoje brojne metode i lijekovi. Većina ih je 'narodna predaja', a neki su čak i znanstveno potvrđeni. Kako god bilo, vjerujemo da će vam u trenucima mamurluka svaka pomoć biti dobrodošla.

1. Tekućina

Kako alkohol dehidrira tijelo, tekućina se svakako nalazi na prvome mjestu ove liste. Pijenje veće količine vode i biljnih čajeva pomoći će vam kod ublažavanja glavobolje i ostalih neugodnih simptoma. Čim se vratite kući s zabave, popijte čašu vode i izbjegavajte tablete poput Aspirina ili Ibuprofena jer bi oni mogli oštetiti jetru. Kako alkohoh iscrpljuje organizam, u tom se trenutku savjetuje uzimanje vitamina koji će barem donekle ublažiti djelovanje mamurluka idući dan.

2. Hrana

Iako vam se možda čini čudno, simptomi mamurluka mogu se donekle olakšati  odabirom pravilne prehrane. Čim se probudite, pojedite nešto lagano za doručak. Najbolji odabir su voće ili integralni tost s malo meda. To će vam pomoći da povratite snagu i nadoknadite  vitamine, natrij, kalij i fruktozu koje ste izgubili zbog konzumiranja alkohola.

3. Detoksikacija

Potrebno je iznaciti nakupljene toksine kako bi se što prije riješili mamurluka. Zato je važno da se dobro oznojite. Tjelovježba vam je vjerojatno na zadnjem mjestu, no ona bi vam mogla itekako koristiti. Ako vam ipak nije do toga, razmislite o sauni.

4. Naspavajte se

Probajte odspavati što je više moguće. Već idući dan osjećati ćete se puno bolje.

Izvor: allwomenstalk.com

 

Podijelite ovaj članak

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn